Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Izborni sistem - sistematska diskriminacija Srba i muškaraca

Komentari (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 19 mart 2014 11:29
Starac Milija
Jedan od mogućih zaključaka je da i dalje, hteli mi to ili ne, živimo i dalje "po ključu" kao i ranije decenijama pod vladavinom čoveka koga smo znali pod pseudonimom Tito.
Kako stvari izgledaju nismo dalje mrdnuli od Titivštine, i to ne zato što nismo hteli, već što oni koji nam kroje kapu, neće da nas ispuste iz ruku.
Preporuke:
70
9
2 sreda, 19 mart 2014 11:41
Saša
Kao ni o mnogo čemu drugom što je očigledno o ovome ne smije da se priča .

Nije politički korektno ili kako se nekada govorilo moralno politički ispravno .

A kada bi se ušlo u sveukupnu analizu sistema u svim segmentima vidjelo bi se da je sve postavljeno kao paravan i sa ciljem eksploatacije većine , ko god da je ona ,

Vrli novi svijet ...
Preporuke:
63
7
3 sreda, 19 mart 2014 11:50
Idijotonline
Vidim uskoro Stranku Zena u osnivanju ...
Preporuke:
34
8
4 sreda, 19 mart 2014 11:54
Šomi
Razumem stavove iznete u članku, ali manjina ima manje od većinskog naroda, pa se smatra da im treba manji cenzus. Možda bi njegovu visinu trebalo, za nacionalne i manjinske liste, odrediti na osnovu brojnosti grupe koju predstavljaju.
Mada, ja bih najviše voleo da svaki okrug u Srbiji može da da određen broj predstavnika, pa da glasamo za njih u okruzima i tako izaberemo parlament u kome bi ravnomerno bili zastupljeni svi okruzi.
Preporuke:
31
16
5 sreda, 19 mart 2014 11:58
Mapko
Ono što nacionalne manjine imaju u Srbiji, teško da će dobiti u "slobodnim i demokratskim" zemljama EU u narednih 200 godina. Nacionalna veća, korišćenje maternjeg jezika u svim mogućim prilikama i mestima(uz to da znanje srpskog nije obavezno), školovanje po posebnim programima i iz nestandardizovanih udžbenika, upis u srednje škole i na fakultete po posebnim uslovima. Pozitivna diskriminacija uvek i svugde u korist nacionalnih manjina, a najvažnije od svega je neprestano spočitavanje Srbiji da ne poštuje prava manjina, od strane Zapada i skoro etnički čistih (očišćenih) susednih država.

Što se tiče rodne ravnopravnosti, idiotski je određivati bilo kakve kvote za bilo koji posao, pa i poslanički. Ako ima pametnih, sposobnih i dobronamernih žena, neka ih bude 90% u parlamentu.

Treba uvesti test inteligencije, test ličnosti i testove na opijate, kao uslov za dobijanje poslaničkog mandata i ostalih važnih funkcija u zemlji. Verujem da ne bismo videli mnogo starih, dobro poznatih lica
Preporuke:
84
7
6 sreda, 19 mart 2014 12:08
Šomi
A što se žena tiče, mislim da zahtev da ih bude 30% u parlamentu nije dobar jer u skupštini treba da budu najbolji, kojeg god pola bili.
Preporuke:
70
6
7 sreda, 19 mart 2014 12:26
Ben
Ovo je jedna od najvaznijih /tabu/ tema u Srbiji, koje treba otvoriti u narednom periodu. Eto sjajne teme za novi DSS, ako ga bude /ako mu daju da se obnovi/.

Izborni sistem je, uz kontrolu nad medijima i obavestajnim sluzbama, kljucna poluga vladanja nad Srbijom i nad Srbima.
Preporuke:
49
3
8 sreda, 19 mart 2014 12:26
Anka Krajina
Ugroženo mamino Muško!
favorizovane žene-svaka treća osoba na listi kandidata mora biti iz „manje zastupljenog pola”... bez mnogo truda i zalaganja: dovoljno im je bilo to što su žene.


Prema popisu iz 2011. žensko stanovništvo je brojnije, 51,3% naspram 48,7% (stopa maskuliniteta 94,6)
Osim što ih ima više, žene u proseku i duže žive od muškaraca. Prema tome, veći je fenomen da brojčano većom populacijom vlada "manjina" nego obrnuto.
Za one, koji se ne boje suočiti sa istinom.
Preporuke:
25
58
9 sreda, 19 mart 2014 12:30
zika
U Americi ne postoje stranke manjina.
Stranka crnaca,Meksikanaca,Dominikanaca, to ne postoji.Svi su izmesani I svi su drzavljani Amerike.
Osim toga direktno se biraju poslanici u svome okrugu.Ljudi glasaju za ljude iz svoje okoline,koje poznaju I koji ce ih predstavljati.
Takodje se direktno biraju I sudije I tuzioci pa I sefovi policija u nekim drzavama.
Preporuke:
59
1
10 sreda, 19 mart 2014 12:37
Bojan
Vec vidim buducu kampanju Dveri protiv zena i povratku u Svetosavlje,kad zene nisu imale pravo glasa i kad nam je bilo super.Kako su pricali u kampanji,tako su i prosli.
Preporuke:
21
77
11 sreda, 19 mart 2014 12:42
Umešač
1.
Sistematsko favorizovanje neke ekonomsko-socijalne ili etničko-kulturološke grupe (koje je uvedeno i u naš izborni sistem) – poznato je u svetu kao institut „pozitivne diskriminacije“. Zbog odsustva očekivanih rezultata ali i sve brojnijih kontroverzi, polemika ali i sudskih sporova - ovaj institut se napušta u SAD gde je inače nastao . Neke evropske zemlje i dalje primenjuju taj institut mada je opterećen brojnim nejasnoćama.

Najčešće se „pozitivna diskriminacija“ definiše kao PRIVREMENO uvođenje povlašćenog tretmana neke defavorizovane grupe da bi se nadoknadio jaz – u pravima ili statusu – koji tu grupu deli od ostalih pripadnika neke zajednice. Kao pripadnici defavorizovanih grupa u većini zemalja se navode OBOJENI, INVALIDI, ŽENE i NEKE ETNIČKE GRUPE.
Preporuke:
34
1
12 sreda, 19 mart 2014 12:44
Umešač
2.
Kao korektivni mehanizam kojim se načelo "pozitivne diskriminacije" operacionalizuje najčešće se primenjuje sistem kvota ili različite olakšice za pripadnike te grupe. To ima za posledicu njihov PRIVILEGOVAN položaj u brojnim situacijama – prilikom upisa na fakultet, dobijanja zaposlenja, izbora u predstavnička tela... Taj privilegovan status, tj. „pozitivna diskriminacija“, trebalo bi da nadoknadi zaostajanje ovih grupa nastalo kao posledica „obične diskriminacije“.

Bitni elementi „pozitivne diskriminacije“ su:
- neravnopravan položaj grupe
- PRIVREMENA primena privilegija kako bi se neravnopravan položaj grupe ispravio
- RAZLIČITOST grupe se ne tretira kao neravnopravnost.
Preporuke:
27
1
13 sreda, 19 mart 2014 12:48
Umešač
3.
Sve češći sporovi koje izaziva „pozitivna diskriminacija“ nastaju:

- zbog nejasnoće pojma „neravnopravnost“, brojnih PROIZVOLjNOSTI prilikom dokazivanja neravnopravnosti, a posebno pokušaja da se različitost prikaže kao neravnopravnost.

- zbog nepravde koja se time nanosi svim ostalim pripadnicima date zajednice.

U svakom slučaju primena ovog instituta može biti SAMO PRIVREMENA.
Preporuke:
26
1
14 sreda, 19 mart 2014 12:52
Golotinja
Bravo za iniciranje teme koja je najveci tabu u Srbiji. Pritom, u evropskim zemljama nema manjina kao politicke kategorije. To nigde ne postoji. To je Srbiji nametnuto da ostane kao podoban relikt komunistickih metoda krocenja i kontrole Srba. To se mora znati i reci javno, glasno i jasno. Sada ce da se menja Ustav i trebalo bi da se trazi upravo to da se izbrise iz ustava i zakona bilo kakva posebna prava manjina. Svim gradjanima treba garantovati ista i jednaka prava. U Evropi, ti mozes alternativno da ucis jezik svoje manjine i negujes sopstvenu kulturu, to drzava simbolicno i dotira i na druge nacine podrzava, ali zvanicne skole, zvanicni jezik se zna i cak bez tog znanja ne moze se ni dobiti drzavljanstvo. Kod njih je logicno i normalno i mi treba da sledimo "taj normalan svet" a ne u podrazavanju ekscentricnosti, perverzija, anomalija i svih mogucih marginalija.
Preporuke:
37
7
15 sreda, 19 mart 2014 12:58
Endru Martin
@Anka Krajina

Savršeno primećeno, za svaku pohvalu.
Predlažem da osnujete partiju Žena i da na sladaćim izborima osvojite vlast, i to apsolutnu.
Hoćete li uraditi to?
Preporuke:
35
8
16 sreda, 19 mart 2014 12:58
Iz Norveške
@Mapko

"Ono što nacionalne manjine imaju u Srbiji, teško da će dobiti u "slobodnim i demokratskim" zemljama EU u narednih 200 godina. Nacionalna veća, korišćenje maternjeg jezika u svim mogućim prilikama i mestima(uz to da znanje srpskog nije obavezno), školovanje po posebnim programima i iz nestandardizovanih udžbenika, upis u srednje škole i na fakultete po posebnim uslovima. Pozitivna diskriminacija uvek i svugde u korist nacionalnih manjina, a najvažnije od svega je neprestano spočitavanje Srbiji da ne poštuje prava manjina, od strane Zapada i skoro etnički čistih (očišćenih) susednih država."

Potpisujem svaku vašu reč,sjajan komentar.

Srdačan pozdrav.
Preporuke:
51
5
17 sreda, 19 mart 2014 13:26
Lola
pogrešan tekst 100% .....prvo 1/3 žena nisu fikus jer 5/6 muškaraca u parlamentu je isto tako fikus .
Pogledati procente o učešću u raspravi pojedinih 'fikusona' pa će biti jasnije zašto žene nisu fikus .
Druga teorija o nacionalnim manjinama je promašena 100/% .....nacionalne manjine su bogatsvo ovog naroda i ako su drugi narodi stoka , ne treba i mi da budemo.
5-6 % predstavnika nacionalnih manjina nisu opasnost za naš parlament .
Veći problem su oni koji su ušli u parlament kao Srbi a rade kao nesrbi ....tu je problem .
Preporuke:
27
18
18 sreda, 19 mart 2014 13:27
SuperBad
Vazda bilo.Ne najbolji, nego oni koji imaju podrsku komiteta
Preporuke:
21
2
19 sreda, 19 mart 2014 13:50
privi legija
Tokom mnogo godina u Beogradu nisam nikada primetio primetio nijednu ženu đubretarku (otprema smeća, a čini mi se ni u radu na građevinama, ili u gradnji puteva.

Zar ne bi trebalo da im se omogući ravnopravnost i da ih obavezno ima 30 posto u tim i drugim zanimanjima? Zašto samo u Skupštini?

Ako pripadnici manjina imaju privilegiju da vrede više od pripadnika većine u dobiju sigurna mesta u Skupštini, zar ne bi trebalo zabraniti da imaju i predstavnike u drugim strankama. Na primer, Rasim Ljajić, koga dosta građana ceni i glasa za njega, zajedno s onima koji uđu u Skupštinu na osnovu ključa čini više od samo privilegovanog postotka.,
Preporuke:
23
8
20 sreda, 19 mart 2014 13:50
Pol Korektan
Favorizovanja nac. manjina je prisutno još od Jugoslavije. Oni koji žive sa Mađarima u Vojvodini znaju da su ovi veoma zaštićeni /pratiti dešavanja u Temerinu /.
Već smo prošli lekciju iz feminizma da :'' Prvo moraš biti kao Drugi, da bi počeo da se razlikuješ.''
U feminističkoj teoriji je aktuelniji slogan ''Ne treba nam ravnopravost!'' /u smislu da ''falocentrični svet'' ili svet muškaraca ne treba svojim dekretima da određuje ženama koliko procenata one moraju da ispune da budu ravnopravne, već da to zavisi od njih i njihovog truda, napose - fer uslova za takmičenje. Kako će proći na pol. sceni - zavisi od njih! Logika je sledeća; ako žene osvoje 70% glasova u Parlamentu da li će i tada parlament da bude parlament ili ''kozmetički salon''? Dakle, tih 30% mesta za žene u parlamentu su znak retro-svesti ili perfidno oduzimanje prava ženama na više, to jest prejudiciranje njihovih moći i postavljanje limita.
Ipak, tih 30% za ove istorijske uslove u Srbiji jeste fer opcija.
Preporuke:
17
4
21 sreda, 19 mart 2014 13:52
Anka Krajina
@ Endru Martin

To ste mogli i sami primetiti, bez mojih sugestija. Najbolje da zabranite statistiku!
Prosečan životni vek u Srbiji produžen je u poslednjih deset godina za blizu dve godine (sa 69,7 na 71,6 godine kod muškaraca, a sa 75,0 na 76,8 godina kod žena).

Šta znači teza "da su žene osvojile poslanička mesta bez truda i da služe samo za ukras"?

Na trenutnoj političkoj sceni je toliko "muških fikusa" da im drugi ukras nije ni potreban!

Uostalom, pogledajte ko danas "drma" Evropom.
A nije osnovala nikakvu "žensku" partiju!

Usmerite svoj "trud" na nešto korisno za narod i državu a ne protiv žena u politici.
Preporuke:
11
17
22 sreda, 19 mart 2014 13:55
mapet
Mislim da bi autoru najviše odgovarao izborni sistem Islamske Republike Iran ili neke druge države zasnovane na šerijatu. Nema žena i nema predstavnika drugih naroda i religija.
Preporuke:
13
32
23 sreda, 19 mart 2014 14:24
k-pax
...Pa se posle čude što nikako da dobace cenzus.
Preporuke:
11
15
24 sreda, 19 mart 2014 14:27
nada
Aman vise, nspm kako je moguce da pustate ovakve tekstove, isti covek , slican tekst u razmaku od par dana. Vredja i uznemirava. Alo, Dveri, sklonite ovoga dok ne navucete gnev svih zena koje su glasale za vas. Dva puta glasam za vas da bi me ovaj "ugrozeni" demantovao. Nek shvati vec jednom, nije ovo 1914.god. Zar nisu svi u skupstini ukras i zar ne rade svi kako gazde diriguju? totalno pogrešne teze, kompleksi se ne leče na ovaj način
Preporuke:
21
26
25 sreda, 19 mart 2014 14:52
Goran Stanković
Slažem se da treba menjati izborni sistem. Prvo, utvrditi stvarni broj birača, ovako ispada da je recimo 53% od proglašene liste veliki broj izašlih... Drugo, sklon sam principu da SVAKA opština ima predstavnika u skupštini, izabranog u toj opštini. Već je degutantno da se BIRAJU lideri stranaka i njima se delegira ogromno poverenje za 249 kandidata, koje ili znamo ili ne. Zabranio bih predizborne koalicije i zajedničke liste ( izlišno je navoditi primer iz najnovije prakse ). Kad je o damama reč, čemu uopšte kvote. Stvar je, pre svega džentlmena u strankama, svi ostali kvaliteti nisu rodno obojeni. Imam utisak da je najveće biračko telo ( od izašlih )penzionersko. Zbog vaspitanja i poimanja države, ali čini mi se i zbog toga što oni nemaju šta da izgube. Normalno je, i svaka stranka, podrazumeva se, da će uvek i bezuslovno obezbediti penzije. I to pozdravljam i nije diskutabilno. Problem smo mi ostali. Hoću reći, za brigu strankama su svi koji nisu izašli. Ili nisu?
Preporuke:
17
1
26 sreda, 19 mart 2014 15:36
Nelojalna konkurencija
Što se tiče žena, neka im bude, inače će nam se popeti na glavu, mada bi one same mogle da traže ukidanje kvote jer je to ustvari negativna diskriminacija i na neki način uvreda za njihovu prirodnu inteligenciju i energiju koju veoma cenim.

Oko manjina trebalo bi zbog kršenja principa ravnopravnosti ljudi podneti zahtev Ustavnom sudu da poništi ove izbore zbog povrede prava i diskriminacije većinskog naroda različitim kvotama za registrovanje i cenzusima.

Postoji mogućnost da se naknadnim spuštanjem i izjednačavanjem cenzusa naniže donekle isprave i ovi izbori, mada bi preferirao ponavljanje zbog kriminalne medijske diskriminacije.
Preporuke:
15
3
27 sreda, 19 mart 2014 15:44
@Golotinja
Tačno tako. Zapadna Evropa uopšte ne poznaje (tačnije ne priznaje) političku kategoriju nacionalne manjine. Alžirci, Tunižani, Marokanci, crnci iz bivših francuskih kolonija u Africi, svi oni moraju da se izjašnjavaju kao FRANCUZI PO NACIONALNOSTI - ukoliko hoće da imaju francusko državljanstvo. A ako neće da se pretvore u Francuze, onda mogu da ostanu u Francuskoj kao stranci sa kartom boravka koju im policija produžava - ili ne produžava. Sa tom kartom boravka mogu da rade ali nemaju politička prava - ne mogu da biraju niti da budu birani u predstavnička tela. Isti princip primenjuju i ostale evropske zemlje.
Preporuke:
27
2
28 sreda, 19 mart 2014 16:09
Da
Pretstavnici u Skupštini Srbije birani imenom i prezimenom po teritorijalnom principu, da se zna kome odgovaraju i da šefovi partija ne vladaju zemljom kao mafija, a one najveće bude diktator.

Nikakve liste ili koalicije jer je to prevara i izigravanje volje stanovništva (neka spoje partije).
Nema manjinskih (ni većinskih partija) jer to samo stvara blokove i mržnju, a ništa ne menja, svi smo isti i važan je program partije.

Uostalom, šta bi bilo da nema partija da sprovode se svađaju i svoju volju, bi li direktnim izborima pojedinaca propao svet? Jer na to se svodilo i ovako, na huntu nekoliko pojedinaca večnih kapoa, šefova partija i kao do sada "kapo di tuti kapi" je šef hunte - diktator.

A najgore je ovo sada, kapo jedne dominantne partije, bez ikakve opozicije koji nije direktno biran (sa 25% birana nekakva koalicija da se provuče privatizacija politike i demokratije), postaje apsolutni diktator.

Sve zajedno totalno kriminalizovan i uzurpiran sistem za spoljnu kontrolu zemlje.
Preporuke:
18
0
29 sreda, 19 mart 2014 16:18
drugaciji pogled
glup tekst, a zakljucak jos gluplji. posebno u delu koji govori o zenama, koje cine vise od polovine glasaca. to su nase zene, majke, sestre,cerke i mnoge od njih su sposobnije od vecine onih muskih podgojenih parazita koji se nalaze na tim stranackim listama.
Preporuke:
18
17
30 sreda, 19 mart 2014 16:49
Manjinac
Tačno tako. Zapadna Evropa uopšte ne poznaje (tačnije ne priznaje) političku kategoriju nacionalne manjine. Alžirci, Tunižani, Marokanci, crnci iz bivših francuskih kolonija u Africi, svi oni moraju da se izjašnjavaju kao FRANCUZI PO NACIONALNOSTI - ukoliko hoće da imaju francusko državljanstvo. A ako neće da se pretvore u Francuze, onda mogu da ostanu u Francuskoj kao stranci sa kartom boravka koju im policija produžava - ili ne produžava. Sa tom kartom boravka mogu da rade ali nemaju politička prava - ne mogu da biraju niti da budu birani u predstavnička tela. Isti princip primenjuju i ostale evropske zemlje.

Kakva glupost.
Vidi se da ''autor'' ne zna osnovne stvari. U Srbiji su nacionalne manjine autohtono stanovništvo - žive tu gde žive i ''starije'' su od države. Dakle, nacionalne manjine NISU STRANCI, kao u gore citiranom tekstu.
Takav tekst je glup i širi samo netrpeljivost, a nije ni istinit, tako da trebaš prvo naučiti neke osnovne stvari, pa onda piši.
Preporuke:
9
20
31 sreda, 19 mart 2014 16:52
dule 1
1. "Podaci mogu da variraju u promilima, ali ne i da prikriju činjenicu da izborni sistem sistematski favorizuje nacionalne manjine, tj. sistematski diskriminiše Srbe." - a ja gledam iste te podatke i došao sam do zaključka da se ne favorizuju stranke nacionalnih manjina (pošto su ti ljudi prošli PRIRODAN cenzus i njima niko ništa nije poklonio), već da su većinske stranke koje nisu prešle VEŠTAČKI cenzus a prešle su PRIRODAN cenzus diskriminisane (u vašem tekstu DSS, SRS, Dveri, a bogami i LDP, URS, Restart, njih ste verovatno slučajno zaboravili). Objašnjenje zašto imamo VEŠTAČKI cenzus postavljen tako visoko znamo - stabilnost, a isto tako znamo i da od te stabilnosti baš i nemamo mnogo vajde.
Preporuke:
11
2
32 sreda, 19 mart 2014 16:52
dule 2
2. "Zahvaljujući favorizovanju žena, u Skupštini nam sede žene koje nemaju nikakvo političko iskustvo ni znanje, nego služe samo za ukras. Faktički i juridički, diskriminisani su muškarci." - a opet žena u poslednjem sazivu parlamenta nešto više od 80 (~1/3) iako ih u zemlji ima oko 1/2. A za ukras služi, kao što je neko već spomenuo, 5/6 poslanika.

3. "I zaista, Srbija je politički nestabilna. O tome svedoči i činjenica da su ovo bili čak sedmi vanredni izbori. Izborni sistem je udešen tako da su sistematski diskriminisani oni koji su stub Srbije kao političke zajednice: Srbi i muškraci." - i za kraj, fantastičan fijasko - pre dve rečenice apsolutno tačne. Treća (zaključak) nikako - tih Srba muškaraca u parlamentu imate više od 50%, a u vrhovima stranaka gde se donose odluke više od 90%.

Moj zaključak - upravo nam zemlju vode ti navodno diskriminisani. Kako je vode vidimo i sami.
Preporuke:
11
4
33 sreda, 19 mart 2014 17:44
Za Manjinca
1.
- Nemci iz Alzasa i Lorene su autohtono stanovništvo i vekovima žive u Alzasu i Lotaringiji koju su Francuzi prekrstili u Lorenu.
- Italijani u Savoji su autohtono stanovništvo i vekovima žive u Savoji koja je nekada bila nezavisna država.
-Bretonci su autohtono stanovništvo i vekovima žive u Bretanji koja je nekada bila nezavisna.
-Korzikanci su autohtono stanovništvo i vekovima žive na Korzici.
-Baski su autohtono stanovništvo i vekovima žive u zemlji Baska.
I svi oni moraju da se izjašnjavaju kao FRANCUZI PO NACIONALNOSTI AKO HOĆE DA IMAJU FRANCUSKO DRŽAVLjANSTVO jer je Francuska milom ili silom pripojila Alzas, Lotaringiju (Lorenu), Bretanju, Korziku, Savoju svojoj teritoriji.
Preporuke:
25
3
34 sreda, 19 mart 2014 17:59
@Manjinac
2.
Alžirci su u Alžiru autohtono stanovništvo ali je Alžir 2 veka bio teritorija francuske države a nekoliko generacija Alžiraca su bili francuski državljani jer su živeli na teritoriji Francuske.

Kada je Alžir dobio nezavisnost, ti Alžirci (Tunižani, Marokanci...) koji su kroz nekoliko generacija živeli u Francuskoj (u metropoli ili u kolonijama) i morali da se izjašnjavaju kao Francuzi po nacionalnosti jer su imali francusko državljanstvo, mogli su da biraju: ili da i dalje budu francuski državljani ali onda moraju da se i dalje izjašnjavaju kao Francuzi po nacionalnosti, ili da postanu Alžirci, Tunižani, Marokanci po nacionalnosti ali onda gube francusko državljanstvo.

Većina pripadnika bivših francuskih kolonija je izabrala prvo rešenje. To je slučaj fudbalera Zinedina Zidana (Alžirca koji se izjašnjava kao Francuz jer želi da ima francusko državljanstvo), bivše ministarke Rašide Dati (Marokanke koja se izjašnjava kao Francuskinja jer želi da ima francusko državljanstvo), itd.
Preporuke:
15
3
35 sreda, 19 mart 2014 18:01
Da
Nije naš problem u minimalnoj kvoti za žene, zaista ne treba na tome insistirati. Treba to ostaviti njima. Kada se više uključe i steknu ozbiljno demokratsko iskustvo, gde se svaka reč meri i gde se u diskusijama mora biti parlamentaran neće se događati čisto navijački izlivi kakvih je bilo nekada. Ni muškarci tu nisu bolji, videlo se u i ovoj kampanji.

Naš glavni problem je da je ceo izborni sistem u suštini zatvor, nepomična crna rupa i obična farsa od demokratije koja rađa samo probleme, mržnje, ne-efikasnost i devijacije.

Projektovan je i uveden sa strane, da država bude spolja lako dirigovana diktatura pojedinaca pod kontrolom. Ne samo između izbora nego kontinualno.

Krunski dokaz su poslanici koje plaća narod. Nisu birani lično, postavljeni su od šefova sa grupnih lista - činovnici bez slobode mišljenja i glasanja.

Odani šefovima umesto prevashodno biračima, svode se na obične čuvare njihovih interesa pod DNEVNOM KONTROLOM par, a sada jednog pojedinca.

Gde je tu demokratija?!
Preporuke:
16
0
36 sreda, 19 mart 2014 18:10
!sposobnost da se bude ...
sreda, 19 mart 2014 drugaciji pogled
... mnoge od njih su sposobnije od vecine onih muskih podgojenih parazita


Da, na primer gđa Slavica Đ.-D. (SPS) stvarno je sposobnija od većine poslanika: obezbedila je sebi nekoliko plata i više ugovora o konsultovanju (ukupno više od 5.000 evra mesečno), i privilegovane i masne poslove svom mužu iz "Galenike" (izvor: naši mediji). Sposobna, nema šta!
Preporuke:
16
3
37 sreda, 19 mart 2014 18:26
Za Manjinca
P.S.
Za tvoju informaciju NAPOLEON je Italijan, porodica Buonaparte je poreklom iz Toskane, ali pošto je Napoleon rođen na Korzici 15. avgusta 1769, godinu dana pošto je Francuska pripojila Korziku svojoj teritoriji, to je Napoleon postao Francuz.
Kršten je inače kao NABULIONE jer se njegovo ime tako izgovara na korzikanskom jeziku i tako je zapisano i u matičnim knjigama u crkvi u Ajačiju, na Korzici, gde je rođen.
Tek kasnije, kao francuski general i imperator, počeo je da se potpisuje kao Napoleon.
Preporuke:
14
1
38 sreda, 19 mart 2014 18:33
Bob
@Anka Krajina

Dobro, pošto su muškarci i žene ravnopravni, a jesu, zašto pristajete na potcenjivačku i ponižavajaću kvotu od 30%? Valjda treba da imate 50%, ako se ne varam?

Znači, priznajete da su muškarci 70/30=2,33 puta sposobniji, pametniji, bolji, itd od žena?

-Tako je to kad neko hoće da bori za liberalne i humanističke vrednosti - obavezno ispadne glup. Možda je i pokvaren, tj. plaćen.
Preporuke:
17
5
39 sreda, 19 mart 2014 18:36
Bob
Uostalom, pogledajte ko danas "drma" Evropom.


Ako mislite da ona hitlerovka drma Evropom, onda ne znate ništa o politici.
Preporuke:
12
3
40 sreda, 19 mart 2014 19:07
Anka Krajina
@ Bob
Ta "ponižavajuća kvota od 30 %" ne dopušta vama "ugroženima" da usvojite šerijatsko pravo u srcu Evrope!
I samo utoliko je značajna.
Koliko ste "bolji i pametniji" dokazujete svaki dan pa i ovako nebuloznim komentarima.
Izabrali ste supermena, boljeg i ne zaslužujete!
Preporuke:
9
13
41 sreda, 19 mart 2014 19:09
nn
Za ove koji trabunjaju o Francuskoj molim da se osveste. Bilo je tih apsurdnih predloga i pre ovde. Ti genijalci se svojim idejama odricu srba u Crnoj Gori, koji prema njihovim idejama mogu biti samo Crnogorci, Srba u Bosni, koji moraju postati Bosanci prema idejama ovih genijalaca, Srba u Hrvatskoj, koji moraju postati Hrvati prema idejama ovih genijalaca. Mislim da su ovi primeri sasvim dovoljni da zacepe usta ovim brbljivcima.

Sto se tice zenskih kvota slazem se sa ljudima koji tvrde da su kontraproduktivne i da samo podsticu negativnu selekciju zena koje ucestvuju u politickom zivotu. Cini mi se da je objavljen jedan tekst sa tom tezom. Medjutim, treba samo pogledati prethodni tekst ovog autora pa shvatiti zasto neko insistira na postojanju kvota. On bavljenje politikom koje je intelektualna delatnost pokusava svesti na zivotinjsko takmicenje gde pobedjuje "alfa muzjak". Koja je svrha politike ako je to samo borba za vlast a ne borba ideja?
Preporuke:
11
6
42 sreda, 19 mart 2014 19:12
nn
Da krenemo od najočiglednije: muškarac je u proseku viši od žene. To je značajna prednost. Više osobe imaju sklonost da dominiraju. Nije nikakvo čudo što su naši političari uglavnom visoki miškarci. Natprosečno su visoki skoro svi političari u Srbiji: Aleksandar Vulin, Aleksandrar Vučić, Boris Tadić, Boško Obradović, Velimir Ilić, Vladimir-Beba Popović, Vlajko Senić, Vojislav Koštunica, Vojislav Šešelj, Vuk Drašković, Dragan Đilas, Dragan Šutanovac, Zoran Živković, Igor Pavličić, Nenad Čanak, Oliver Dulić, Rasim Ljajić, Slobodan Milošević, Tomislav Nikolić, Čedomir Jovanović i mnogi drugi. Visina je značajan činilac u svim segmentima javnog i privatnog života, pogotovo u politici.

A komicnost ovog citata mislim da ne treba posebno obrazlagati. Navescu samo jedno ime - Putin. Covek je na celu jedne od najmocnijih drzava sveta a znatno je nizi od npr. Nikolica koji je jedino u stanju da bude marionetski predsednik banana republike. Pametnom dovoljno.
Preporuke:
15
1
43 sreda, 19 mart 2014 20:05
Velizar M. @nn
Saglasan. Uštedeste mi vreme za pisanje komentara.
Preporuke:
5
0
44 sreda, 19 mart 2014 21:52
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Onovna manjkavost izbornog sistema je glasanje za nosioce lista, koji posle imenuju odredjen broj unisonih poslanika, a da ne govorimo o tome da pojedini regioni u Srbiji nemaju ni jednog predstavnika, a oni koji i imaju "predstavnika" vide ga na nekoj slavi, ili eventualno na godisnjem odmoru, ako ne ode na Tibet da planinari.
Sve ostalo dolazi posle.
Podrzavam i vise zena u parlamentu. Podrzavam i predstavnike nacionalnih manjina, ali one koje ce delegirati nacionalna manjima, pa ako im odgovara, recimo muslimanima, da ih predstavlja neko ko zivi u Beogradu, a u Novi Pazar zalazi po potrebi - od volje im. Takodje bih predlozio da i svaka verska zajednica zakonski mora da deligira bar jednog predstavnika, a u protivnom da izgubi privilegije javnog obracanja putem medija.

Vrlo je lako uvesti red, samo ako se hoce, a nece se.
Preporuke:
11
0
45 sreda, 19 mart 2014 21:57
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Zaboravio sam da kazem jos nesto o nacionalnim manjinama. Onoliki procentualnih mesta, koliko su procentualno zastupljeni u stanovnistvu Srbije, ili najmanje jedno mesto. Tako bi se izbegli bojkoti popisa od siptara, a ako bas hoce 0% u parlamentu neka izvole.
Preporuke:
10
1
46 sreda, 19 mart 2014 21:58
@nn
1.
Po tim pravilima koja vi ironično nazivate "genijalnim" a koja su jednostavno državotvorna, Crnogorci nikada ne bi bili samoproglašeni za narod. A pošto se to već dopustilo, onda se treba boriti da Crna Gora bude država dva ravnopravna NARODA - "Republika Srba i Crnogoraca", kao što je 1918. stvorena "Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca." Srbi kao nacionalna manjina u Crnoj Gori je krajnje ponižavajući status.

Drugo, Srbi u Bosni imaju svoju državu - Republiku Srpsku prema tome nisu nacionalna manjina u BiH.

Treće, Srbi u Hrvatskoj treba da se bore za status ravnopravnog naroda, tj.Hrvatska bi trebalo da bude "Republika Srba i Hrvata". Status koji sada imaju direktno vodi u njihov potpuni nestanak sa te teritorije.Manjinski status za Srbe u Hrvatskoj je ponižvajući i poguban za njihov opstanak.
Preporuke:
6
5
47 sreda, 19 mart 2014 22:01
@nn
2.
S druge strane, u Srbiji bi pre svega trebalo ukinuti „genijalno“ pravilo (koje postoji samo u našoj zemlji) da svako sam određuje svoju nacionalnost „prema osećanju“. Takva neviđena glupost nigde ne postoji.
Statistički popisi stanovništva služe da se registruju ČINjENICE a ne OSEĆANjA. Te činjenice su posebnom metodologijom precizno definisane. Tačno je određeno šta se podrazumeva pod školskom spremom, bračnim stanjem, imovinskim statusom, nacionalnošću.... Precizno su definisani i sporni slučajevi (razvod u toku, svi ispiti položeni osim diplomskog, roditelji različitih nacionalnosti, itd). I kao što je nezamislivo da neko u rubrici „školska sprema“ napiše da je „akademik“ mada ima samo osnovnu školu „jer se on oseća kao akademik“, isto je tako nezamislivo – u normalnim državama – da neko jedne godine bude Srbin, sledeće godine Mađar a kroz par godina Vlah – „jer se on tako oseća“. A kod nas se upravo to dešava.
Preporuke:
10
4
48 sreda, 19 mart 2014 22:13
@nn
3.
Vlast uopšte ne zna koji narod će živeti u ovoj zemlji kroz pet godina kad bude sledeći popis, jer će to zavisiti od „osećanja“ žitelja u tom trenutku.

Ukratko, izvođenje nacionalnosti iz državljanstva išlo bi samo u prilog Srbiji. Da dodam da je to slučaj i u SAD. Ko dobije američko državljanstvo automatski postaje Amerikanac. Može da priča kako je POREKLOM Irac, Grk, Poljak, Srbin..., može da slavi Dan Svetog Patrika, ili Dan Šajkače, ali MORA DA SE ZAKUNE NA VERNOST AMERICI.

Primenom ovog univerzalnog pravila Srbija bi konačno bila ono što jeste – država Srba, naroda koji ju je stvorio.
Preporuke:
7
4
49 sreda, 19 mart 2014 22:29
fristajlo
U tekstu ima i tačnih, i netačnih teza.
Prava manjina da sa manjim brojem glasova i nižim cenzusom uđu u Parlament su, kao, zaštita njihovih prava...
Čemu to, ako je ovo građanska država? Zar ne mogu ta svoja prava da štite kroz stranke anacionalnog opredeljenja, od kojih Srbija ne može glavu da digne?
Providno, i jasno je o čemu se tu radi- o sistemskom osujećivanju Srba da se najviše pitaju o tome- kako treba voditi sopstvenu državu.
Što se "ženskih" kvota tiče- već sam govorio o tome. Žene je lakše zastrašiti- to je jedan razlog. Poslušnije su, po svojoj biološkoj prirodi, ustrojstvu i psihološki podložnije.
Veći je problem to što je i njihov sastav tako filtriran, da ih je lako kontrolisati.
Kvota je korektna, smislena i dobar mehanizam zaštite prava; problem je u načinu selektiranja, koji nema mnogo veze sa političkim, moralnim i umnim kapacitetima kandidatkinja, već se to meri drugim aršinima.
nastavak...
Preporuke:
6
1
50 sreda, 19 mart 2014 22:36
fristajlo
nastavak...
Mogao bih kao iz rukava da nabrojim barem 100 žena, koje bih žarko želeo da vidim u Parlamentu, i koje bi ga brzo preporodile i vratile mu izgubljeni ugled.
No, one tu priliku neće dobiti, dok god se ovaj narod ne nauči da prepoznaje kvalitet, mudrost i moralnost, a za to se niko trenutno ne brine.
Zamislite u Parlamentu jednu Milu Alečković? Bogdanu Koljević?
Anu Radmilović?
Pročitajte ko sve radi i sarađuje sa Drugim programom RTS-a, i pogledajte njihove emisije iz kulture, o filozofiji, koje se emituju u namerno lošim terminima; postaće svima jasno o čemu govorim.
Nije problem u kvotama, već o zloupotrebama, koje su sistemski osmišljene...
Preporuke:
12
0
51 sreda, 19 mart 2014 23:25
zoki
DOBRO DOSLI U EVROPSKU UNIJU!!!!!!!OVO JE SAMO POCETAK,BICE JOS MNOGO GORE!!!!tako mi vec decenijama zivimo u evropu po pravilima koji favoriziraju sve i svakog,ali nikako majoritet ljudi.JOS JE GORE KAD JE U PITANJU ZAKON..manjine za isti kriminal dobijaju upola manje kazne od majoriteta.u politici a u preduzecima mora biti mnogo zena,vecinom zato sto su zene,a ne sposobne za tu poziciju..ITD..ITD...sve se to desava u takozvanom pozitivnom ambijentu..demokratija je ono sto ti oni kazu,nesmes nista i protiv nikoga nista da kazes,a kamoli aktivno (bez upotrebe sile )da radis..jedino sto se sme i radi je pljuvane po hriscanstvu,muskarce i patriote..a to je samo pocetak,BICE MNOGO GORE!!!TO JE DEMOKRATIJA KOJA VAS CEKA!!JOS JEDNOM:DOBRO DOSLI!!!!
Preporuke:
9
0
52 četvrtak, 20 mart 2014 00:18
Ružičasti panter
1.
Zašto postoje kvote samo prema polu i etničkoj pripadnosti a ne prema nekim drugim karakteristikama VEOMA BITNIM za proces odlučivanja u jednoj zajednici? Recimo:

(A) Kvote PREMA GODINAMA STAROSTI. Kvote za mlade od 18 do 30 godina (na mladima svet ostaje), kvote za one od 30 do 50 godina (zreli i u punoj snazi), kvote za one preko 50 godina (iskustvo i mudrost).

(B) Kvote prema ZAPOSLENOSTI. Kvote za nezaposlene (među njima ima mnogo pametnijih i stručnijih nego među zaposlenima), kvote za zaposlene (među njima ima mnogo vezaroša i neznalica).

(V Kvote prema MESTU ŽIVLjENjA. Kvote za seljake (stanovnici gradova ih često nipodaštavaju i diskriminišu mada nam život zavisi od njih jer nas seljaci hrane), kvote za stanovnike gradova.
Preporuke:
6
1
53 četvrtak, 20 mart 2014 00:22
Ružičasti panter
2.
(G) Kvote PREMA STEPENU ŠKOLSKE SPREME. Kvote za nepismene (pismeni ih nipodaštavaju mada među nepismenima ima mnogi onih koji su pametniji od nekih doktora nauka), kvote za one za osnovnom školom (isti slučaj kao za prethodnu kvotu), kvote za osobe sa visokom spremom, kvote za mastere i kvote za doktore nauka.

Šta reći na kraju? SISTEM KVOTA, BILO DA JE UPOTREBLjEN ILI ZLOUPOTREBLjEN, PREDSTAVLjA JEDNU VELIKU (POMODNU) GLUPOST.
Preporuke:
8
3
54 četvrtak, 20 mart 2014 10:32
Radoznao
Stvarno, zašto ne postoji kvota od 30 % za MLADE? Najpravičnije i najbolje bi bilo da u Skupštinu i sva ostala predstavnička tela obavezno uđe:
30% žena,
30% MLADIH,
10% seljaka,
10% nezaposlenih,
10% predstavnika nacionalnih manjina
10% invalida

A šta sa ostalima koji su Srbi, muškarci, imaju više od 30 godina, nisu seljaci, nisu invalidi i imaju neki poslić ili su penzioneri - šta sa njima?
Pa ništa. Zašto bi se oni uopšte pitali za bilo šta?
Da ne zaboravim. I u sve upravne odbore svih javnih preduzeća i svih banaka, i uopšte svugde gde se donose bilo kakve odluke, treba ustanoviti gore navedene kvote.
To je jedini način da Srbija procveta.
Preporuke:
4
2
55 četvrtak, 20 mart 2014 11:23
nn
@@nn

To pravilo je pokusao da uvede jos kralj Aleksandar kada je ukinuo sve nacionalnosti i proglasio ideologiju integralnog jugoslovenstva. Videli smo kako je to proslo. A pretpostavljam da Vam se tako nesto ne bi dopalo.
I zasto Crnogorci ne bi mogli biti proglaseni narodom? Naprotiv, upravo su zahvaljujuci takvom poimanju nacionalnosti nastali danasnji Crnogorci. Do formiranja komunisticke CG Crnogorci su postojali samo u geografskom smislu. Onda je za potrebe republike CG formirana crnogorska nacija, koristeci vase pravilo.
I molim budite dosledni. Ako je u Srbiji jedino dozvoljena nacionalnost Srbin, vasa ideja, zasto onda govorite o CG, BIH, Hrvatskoj kao drzavama vise naroda. Sve te drzave imaju jedno drzavljanstvo, crnogorsko, bosansko, hrvatsko, prema Vasoj ideji mogu imati samo jednu nacionalnost. Zelite da u Srbiji izvrsite asimilaciju, ali da drugima zabranite da prema Srbima sprovode istu politiku koju biste da sprovodite u Srbiji. Zanimljivo glediste moram priznati.
Preporuke:
7
2
56 četvrtak, 20 mart 2014 12:12
prilagođavanje
Jednom je za 8. mart dom zdravlja u M. počastio svoje dame izletom u okolinu, gde su degustirale razna pića u hotelu. Bilo ih je podosta, pedesetak. U povratku su zamolile vozača Perišu da zaustavi, kako bi eliminisale višak tečnosti. Periša je poslušao. Oklevao je trenutak, pa je i on čučnuo...
Preporuke:
8
0
57 četvrtak, 20 mart 2014 12:52
Pol Korektan
@Fristajlo
U Vašim opažanjima se prepliću ''zdravorazumski'' sa principijelnim stavovima. Npr; sasvim je u redu da u jednoj državi u kojoj odlučuju građani, sistem favorizovanja nac. manjina deluje anahronično.Zatim sledi jedna rigidna muško-šovinističku opseravaciju o tome kako su žene podložne autoritetima i poslužne i ostala nagvaždanja. Treba Nataša Kandić da Vam zvekne šamarčinu pa da vidite realnije svoj svet mašte glede žena i njihovog karaktera.
Da je poželjno videti G-đicu Bogdanku u parlamentu - nema sumnje. Ali za Alečković Junior i Radmilović Junior nismo sigurni jer one se još pol. oblikuju s tim što Ana još ima šanse da se poput Vas prikloni - ili *slobodnom stilu*/kojem je kao osoba sa umetničkim sklonostima bliža/ ili kao, npr. Bogdanka principijenom stavu o politici kao nauci. O G-đi Alečković mislimo da je navikla da na jeftin način podilazi masama. Prekasno.
Preporuke:
1
4
58 četvrtak, 20 mart 2014 14:48
@nn
1.
Mislim da se nismo (sasvim) razumeli.
Pre svega pravilo da se nacionalnost izvodi iz državljanstva nije moje pravilo. A nije ni pravilo Aleksandra Karađorđevića.To je pravilo na osnovu koga su konstituisane SVE zapadnoevropske države i SAD. (Uzgred i Turska i mnoge azijske države ali da ne komplikujem stvari).
Preporuke:
5
2
59 četvrtak, 20 mart 2014 14:50
@nn
2.
O čemu se radi? Stvaranje evropskih država kakve mi danas poznajemo je relativno novijeg datuma. Još u 18 i 19. veku Evropa je kontinent sa bezbroj kneževina, grofovija, vojvodstava, kraljevina... i brojnim narodima ili etnicitetima – kako hoćete. Da li treba da vas podsećam na Pruse, Bavarce, Saksonce, Bretonce, Venete, Savoajare (ili Savojce), Alzašane, Lombarđane.... Svi su oni izbrisani sa istorijske scene i pretopljeni u Nemce (Prusi, Bavarci, Saksonci...), Francuze (Bretonci, Savojci, Korzikanci, Baski, stanovnici Grofovije Nica....), Italijane ( Sardinjani koji do 1859 imaju Kraljevinu Sardiniju, Lombarđani koji 1800. imaju Republiku Lombardiju, Milanezi koji do 1859. imaju Milansko vojvodstvo, Venete koji imaju Venecijansku Republiku...). Ovde prestajem sa nabrajanjem jer bi to zahtevalo nekoliko hiljada znakova.
Preporuke:
4
3
60 četvrtak, 20 mart 2014 14:52
@nn
3.
Svi ti evropski narodi/etniciteti su asimilovani/izbrisani a stvorene su države koje su sebe proglasile za JEDNONACIONALNE. Pa da li su to zaista? Razume se da nisu ali ustavi i zakonodavstva tih država su dosledno sproveli tu fikciju kroz sve državne strukture. Pravilo je „jedna država-jedna nacija“. Ili si stranac ili si pripadnik francuske, nemačke, italijanske, američke...nacije.
Što se mene tiče, ja jednostavno konstatujem da je to pravilo koje se primenjuje u Evropi - kontinentu na kome se nalazi i Srbija. Primenjuju ga države koje su ne samo nacionalno već i rasno heterogene kao posledica svoje kolonijalne prošlosti. Belgija je puna crnih „Belgijanaca“, potomaka crnaca iz belgijskog Konga, Portugalija crnih „Portugalaca“, potomaka crnaca iz Angole, Francuska je puna crnih, žutih, smeđih „Francuza“, potomaka koloniziranih Alžiraca, Marokanaca, Tunižana, Čađana, Indokineza... Ali svi su oni Belgijanci, Portugalci, Francuzi i moraju kao takvi da se izjašnjavaju.
Preporuke:
2
2
61 četvrtak, 20 mart 2014 14:55
@nn
4.
Da se vratim na Srbiju i primedbu o mojoj nedoslednosti.
Pre svega je tragična istorijska greška stvaranje Jugoslavije žrtvama ISKLjUČIVO SRPSKOG NARODA. Slučaj nepoznat u istoriji. Živeo sam dugo u Z. Evropi ali strancima nisam mogao da objasnim da je srpski vojnik ratovao na Soči i u Krajinama ne zato da bi stvorio Veliku Srbiju već da bi oslobodio slovensku braću. Nisu mi verovali. To uostalom ni danas u Evropi niko ne veruje. Oni to jednostavno ne mogu da shvate. Ali ta greška je učinjena a komunistička teza o Srbima kao porobljivačkom narodu omogućila je da se ta početna greška finalizuje. Stvorene su državice na teritoriji koju su od Turske i Austro-Ugarske oslobodili samo Srbi –ne ni Slovenci, ni Hrvati, ni Makedonci, ni Bošnjaci. Samo Srbi. I sada su Srbi u tim njihovim državicama omražena i proganjana manjina. Šta u toj situaciji znači biti dosledan?
Preporuke:
5
1
62 četvrtak, 20 mart 2014 15:01
@nn
5.
Počinjene greške se mogu samo delimično ispraviti tako što bi te državice, stvorene na teritoriji koju su Srbi oslobodili, bile federalno ustrojene kao države dva ravnopravna naroda – Srba i Hrvata, Srba i Crnogoraca, Srba i Makedonaca. Recimo, srpska nacionalnost a državljanstvo Savezne Republike Srbija i Crna Gora.
Preporuke:
2
1
63 četvrtak, 20 mart 2014 15:46
brm
@nn
tvoji predlozi su jako mudri ali su države na koje želiš da primeniš svoj dvonacionalni koncept prevelike.. Prevelika je Crna Gora za samo dva naroda.. podeli Crnu Goru više država po plemenima, pa u svakom da bude po dva naroda sa dvodomnom skupštinom, rotirajućim predsednicima i etničkom ključu pri određivanju čobana za čuvanje ovaca. a u Banjanima i trodomnom (Srbi, Crnogorci i Hercegošnjaci)
Preporuke:
3
0
64 četvrtak, 20 mart 2014 18:31
@brm @nn
Hvala ti na komplimentu ali predlozi nisu moji. Tako funkcionišu evropske države (i državice kao što su Belgija, Monako, Luksemburg).

Nego tvoje ideje su vrlo mudre i što je najvažnije imaju veliku šansu da se ostvare u skoroj budućnosti na ostacima onoga što je nekada bila država Srbija.

Tako će Vojvođaneri imati trodomnu skupštinu za Sremce, Banaćane i narod Bačke, zatim dve autonomne pokrajine jednu za Mađare a drugu za Rumune, i grad Novi Sad koji će imati poseban status.
Ono što je nekada bila Šumadija imaće u početku petodomnu skupštinu - za Bugare, Hrvate, Bošnjake, Albance, Preševce (a možda i Srbe ako ih uopšte bude).
Ali ne treba sitničariti. Taj broj naroda treba fleksibilno postaviti kako bi se u budućnosti mogao neograničeno povećavati.
Preporuke:
3
0
65 petak, 21 mart 2014 15:17
Zorka
E, moj Vlastimire Đorđeviću - pobrkali ste lončiće. Pravo pitanje je zašto po istom principu(koji važi za manjine)ne ulaze u parlament naše stranke sa Kosova i Metohije. Ovako Srbi sa KiM nigde nisu zastupljeni.
Otpisaću Vaše pisanje kao pokušaj ironije. U suprotnom se pitam gde živite i šta čitate
Preporuke:
2
0
66 ponedeljak, 24 mart 2014 23:08
slavoljub biocanin
prvo i najvaznije pitanje,koje prevazilazi sva druga pitanja,da li u skupstini glasaju poslanici,po svom ubedjenju,ili glasaju po stranackoj pripadnosti.ako glasaju po stranackoj pripadnosti,ono sto im rukovodstvo stranke odredi,takva skupstina nije demokratska,a nije ni u interesu naroda.pitanje koje ste pokrenuli je znacajno,ali samo ukoliko je ispunj-en prvi uslov koga smo istakli napred.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner